Seszele – Mahe

Mahe jest największą wyspa Szeszli – to tutaj mieści się jedyne międzynarodowe lotnisko.
Jest to w sumie najmniej atrakcyjna z wysp, ale sporo tańsza niż pozostałe i nawet tutaj jest wiele pięknych plaż. Jeśli budżet macie ograniczony, to jest to dobre miejsce na bazę.
Mahe ma jeszcze jedną zaletę, którą docenią miłośnicy dronów – można tu latać (choć dostaniecie komunikat o ograniczeniach).
Na Praslin mój dron w ogóle nie wystartował (na La Digue nie próbowałam ze względu na czas i to, że tam, gdzie biliśmy było sporo ludzi – jeśli ktoś wie, to poproszę o info w komentarzu).

Najfajniejsze (moim zdaniem) plaże znajdują się w zachodniej części wyspy, wschodnia część podobała nam się nieco mniej.
Zatrzymaliśmy się niedaleko Beau Vallon (Glacis), misteczku w północno zachodniej części Mahe.
Apartament (Studio North Yarrabee) wynajęliśmy przez AirBnB, był wygodny, położony na samym brzegu oceanu.

Z balkonu mieliśmy widok na pobliską skalistą wysepkę, tuż obok była niewielka, ale bardzo ładna plaża, a kilka większych kilkaset metró dalej (w kierunku północym wyspy).
Jeszcze jedna, bardzo ładna plaża 3 km dalej (Sunset Beach), już w północnej części Beau Vallon. Spędziliśmy tam trzy dni, podczas których objechaliśmy wyspę i zwiedziliśmy Victorię (stolicę Seszeli) oraz kilka okolicznych plaż.

Choć bardzo podobało nam się miasteczko Beau Vallon, jeśli chcecie być blisko najfajniejszych plaż to polecam okolice Constance Ephelia (Port Glaud) oraz okolice od Maia Resort (Anse Boileau) do ValMer Resort (Baie Lazare). Poniżej ValMer Resort są jeszcze dwie fajne plaże, Anse Intendance i Anse Takamaka – ale tam nie widziałam wielu hotely czy pensjonatów.
Niedaleko Constance Ephelia znajduje się apartament Gigi, w którym wprawdzie nie nocowaliśmy, ale okolica jest przepiękna i moim zdaniem warto się tam zatrzymać właśnie ze względu na nią.
Większość kompleksów hotelowych posiada restauracje i bary dostępne również dla gości z zewnątrz – przy okazji lunchu można więc pobyć na 5-cio gwiazdkowj plaży.
Ceny w restauracjach kompleksów są dość wysokie, ale niewiele wyższe niż ceny w renomowanych restauracjach przy plaży. Za lunch w Constance Ephelia zapłaciliśmy jakieś 10-15% wiecej niż za lunch w Beau Vallon w restauracje Boat House.

Constance Ephelia

Niestety, Seszele nie są zbyt dobrym kierunkiem dla miłośników snorkelingu i nurkowania. Duża część rafy została zniszczona przez El Niño.
Niedaleko Mahe znajduje się St Anne Marine National Park, dokąd organizowane są wycieczki katamaranem lub łodzią (120 Euro, cały dzień). Są też krótsze wycieczki zabierające uczestników do kilku najfajniejszych w danym sesonie (biorąc pod uwagę pływy i prądy) miejsc w okolicach Mahe i St Anne.
Będąc na Mahe, warto wybrać się na Anse Major, dość odległą plażę położoną na zachód od Beau Vallon – jeśli ktoś nie ma ochoty na wycieczkę łodzią, to jest to jedna z najlepszych plaż na snorkeling. Aby tam dotrzeć należy dojechać do samego krańca Beau Vallon i zlokalizować ścieżkę. Ścieżka jest wąska i dość kamienista (warto założyć porządne buty, nie klapki). Droga zajmuje niecałą godzinę w jedną stronę.

Kolejna plaża o bogatej faunie morskiej znajduje się w obrębie Baie Ternay Marine National Park, choć gdy my tam byliśmy, plaża była bardzo zamulona.
Aby tam dotrzeć, należy minąć Constance Ephelia i jechać dalej w kierunku Port Lunay.
Po minęciu Port Lunay, droga staje się bardzo wąska, w wielu miejscach tak wąska, że nie miną się nawet mniejsze samochody.
Trzeba więc jechać bardzo wolno i być przygotowanym na ewentualną jazdę do tyłu (nawet kilkaset metrów) do najbliższej zatoczki, gdzie bezpiecznie będzie można się nawzajem wyminąć. Od parkingu do plaży jest jeszcze kilkaset metrów do przejścia. Teren czasem jest podmokły, więc i tu przydadzą się odpowiednie buty.