Zapuszczamy korzenie – poszukiwanie odpowiedniego lokum w Johannesburgu (zaktualizowana wersja)

Kolejna aktualizacka starszego wpisu – tym razem o poszukiwaniu lokum. Lądujecie w RPA, firma zapewnia zakwaterowanie przez pierwszy miesiąc albo dwa. Co dalej? Dalej trzeba będzie znaleźć mieszkanie. Zadanie to nie ominie nikogo nawet jeśli firma pokrywa koszty. Choć notka pisana na … Czytaj dalej

Koszty życia w RPA – opieka nad dziećmi i edukacja (zaktualizowana wersja)

OK – wiec aktualizujeme kolejny ważny wpis o kosztach, tym razem o wydatkach na na szkoły i dzieci – bo jak wiadomo, przyjeżdżając do RPA na kilka lat z rodzina mogą one solidnie nadszarpnąć rodzinny budżet. Bo jeśli niania w RPA … Czytaj dalej

Koszty życia w RPA – opieka zdrowotna (zaktualizowana wersja)

Tak jak i wpis o podstawowych wydatkach, postanowiłam zaktualizować również ten o wydatkach na opiekę medyczną – wydatek, który łatwo pominąć przyjeżdzając do RPA z Europy. Bo nawet narzekając na sytuację w Polsce – kolejki w przychodniach, oczekiwanie na badania … Czytaj dalej

Wielka Piątka w Prowincji Zachodniej

O Wielkiej Piątce (mniej zorientowanym przypominam, że chodzi o lwa, lamparta, bawoła afrykańskiego, słonia i nosorożca) pisałam już kilkakrotnie w notkach o Parku Krugera czy Pilansbergu. No bo oczywiscie, każdy kto przyjeżdża do RPA z pewnością tam dotrze 🙂 tak? … Czytaj dalej

Pojedynek ze śmiercią -Joost van der Westhuizen

Wczoraj po południu, po kilkuletniej walce z chorobą (zanikowe stwardnienie boczne) zmarł jeden z najwybitniejszych sportowców RPA, Joost van der Westhuizen. Miał 45 lat. Joost zadebiutował w reprezentacji rugby RPA w 1993 roku i w ciągu kilku lat stał się kluczowym zawodnikiem … Czytaj dalej

Kobieta w klatce – czyli jak w imię poprawnosci politycznej zrobić z igły widły 

Przy drodze stoi zwykła kobieta z południowo-afrykańskiego township. Zawzięcie macha na okazję,  w kraju praktycznie bez publicznego transportu to tutaj normalne. Jesli nie masz samochodu, nawet byle jakiego, byle tylko jechał – to aby gdziekolwiek sie dostać,  trzeba czekać na … Czytaj dalej

Klif Voelklip – czyli fajerwerki i bączki

Choć Nowy rok już na dobre się rozpoczął, w RPA sezon fajerwerków trwa jeszcze w najlepsze. A to dlatego, że jak już wielokrotnie wspominałam, RPA jest krajem wielokulturowym , obchodzi się tu więc prawie wszystkie znane święta i początki nowego … Czytaj dalej

Święta w RPA – czyli świecidełka na palmie :-)

Tak jak większość świata, RPA również dość hucznie, aczkolwiek nie tak uroczyscie jak Polska, celebruje Święta Bożego Narodzenia. Nie przeszkadzaja w tym ani rosnące dookola palmy, ani temperatura w okolicach 30°C :-). I choć choinka nie bedzie iglasta, tylko raczej … Czytaj dalej